pcoslife.blogg.se

2016-05-15
10:00:37

Vikt (4)

 
Vikt: 97,6 (-0,8 kg)
BMI: 40,3 (oförändrat)
 
Helt otroligt.
Jag förstår inte vad som händer. Ännu ett minus. Ett litet steg närmare mamma-rollen!
Ett steg närmare möjligheten att jag och sambon får vårt älskade barn.
Det är märkligt hur kroppen fungerar. Jag som i så många år har kämpat och kämpat...
Och nu helt plötstligt...fast jag egentligen både äter och dricker som tidigare...
 
Det är klart. Jag är mer mån om mig själv nu. Jag är mycket noga med att inte bli stressad och när jag blir det så försöker jag praktisera minimeditation.
Jag äter kosttillskott och har nu faktiskt börjat äta lite mer "onyttiga" saker också.
Tidigare har jag haft noll tollerans för exempelvis kolhydrater i annan form än grönsaker.
Senaste tiden har jag både ätit kakor, bullar och nachochips.
Inte allt på en gång naturligtvis...men någon gång i veckan eller så.
Jag blir inte arg på mig själv när jag gör det längre.
Jag är mer accepterande mot mig själv.
Kan det vara detta som är tricket? Tillsammans med mer vardagsmotion och kaloriräkning.
Jag håller mig inte strikt till "mina" kalorier. Vill inte hamna i ätstörningsträsket igen...! Använder det mer som en måttstock, så att jag också har ett hum om hur mycket kolhydrater jag får i mig. Senaste forskning är överens om att PCOS patienter mår bättre av mindre kolhydrater och att kolhydratskällan främst ska vara från grönsaker och frukt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: