pcoslife.blogg.se

2016-05-07
19:24:47

Veckans vikt (3)

 
Vikt: 98,4 (-0,3 kg)
BMI: 40,3 (oförändrat)
 
Det har nu gått cirka två veckor sedan jag skrev upp vikten sist. Inte ett jättesteg men ändock ett minus!
Jag är riktigt stolt över mig själv. Speciellt då jag har firat min 30 års dag och ätit tårta och gått bananas på tacos (brukar göra att vikten skjuter i taket).
 
Jag måste påminna mig själv, hela tiden, varför jag gör detta.
Det är så svårt när sockersuget väl infinner sig. Det är som om det är en liten sockerdjävul i min kropp som bara skriker efter att få bli tillfredsställd på en gång. SOOOOCKER!!
Just nu har jag inte så mycket pepp i vardagen heller.
 
Tyvärr.
Sambon är trött på alla mina viktminskningsförsök. Mina föräldrar försöker peppa mig att "det blir nog bra". "Försök att lära dig att älska dig själv, oavsett vikt".
Men det handlar ju inte om det, utan så mycket mera!
 
Saknar suportgrupp, det skulle jag behöva. En liten grupp med personer som kan peppa när allt känns svårt. Har testat någon grupp på facebook, men det blev sådan hets...och jag vill gärna gå ner i vikt, men inte till vilket pris som helst. Jag vill bli stöttad. Inte nedklankad på om jag har en dålig vecka. Jag vill inte heller höra ursäkter.
Jag står för mina val.
Det är ju ändå MINA val...
 
Kommentar:
2016-05-10 @ 04:28:13
#1: Tackan

Jag är gärna din peppkompis, din morot och piska.
Nu bara kör vi, tuggar på en dag i taget och snart är vi i mål. Vi har typ samma BMI men jag ska ner 30 och du 20 ca. Jag har inget måldatum direkt men tänker vara i mål nästa sommar.
Kram

Svar: Va roligt!
pcoslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: