pcoslife.blogg.se

2016-05-06
23:15:56

Varför?

Egentligen är jag lite emot allt det här med hetsa kring vikten. Jag vill egentligen bara slappna av och tycka om mig själv. Bara vara och leva i nuet. Bara njuta. Och vara.

Men så är det ju inte i mitt liv.
Varför är det så viktigt för mig att gå ner i vikt?
1. Jag vill bli gravid och få hjälp med IVF 
2. Jag gillar kläder. Vill kunna gå in i en vanlig klädaffär och spontanköpa något jag gillar
3. Jag älskar att springa och mitt knä klarar inte av så lång tid nu när jag är så tung.
4. Jag älskar Fjällvandring och vill kunna vandra i 6-7 timmar med 15 kilos packning utan att knäna och rygg gör ont.
5. Vi har hjärtsjukdom i släkten och jag är rädd för att dö.

Jag tror inte att jag kan gå ner till vanligt BMI. Det är inte heller något jag strävar efter....jag vet att jag tyckte knäna blev dramatiskt mycket bättre när jag vägde runt 80-83 kg. Då gick jag på pulverdiet. Var ständigt trött, hungrig och irriterad. Nu satsar jag på att komma ner till 77-79. Då har jag blivit lovad hjälp från sjukvården.

Jag mår bra av att skriva av mig. Det är min terapi. Och så får mina anhöriga en paus i mitt ältande om vikten...om min frustrationen osv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: