pcoslife.blogg.se

2016-05-13
21:43:07

Oinspirerad och ledsen

Ofrivillig barnlöshet tär på mig. På mitt psyke.
De senaste dagarna har jag ägnat åt att jobba. Träna. Äta ordentligt.
Försöka peppa mig själv att inte ge upp.
Räknat kalorier. Tränat mer.
Pratat med sambon. Skrattat. Fått bebisfrågor.
Gråtit. Anklagat mig själv.
Dåligt samvete. Vägt mig. Blivit arg. Ledsen. Avundsjuk.
 
Känns just nu som om allt bara är ett virrvarr. Jag vet inte vart jag ska börja. Vart jag fortsätta.
Hur? Med vem? Känner mig så ensam. Ena stunden känner jag mig ensam. Andra stunden ser jag på min sambo och ser samma smärta inom honom. Snart är dagen då min älskade son skulle komma till världen.
Snart är det mors dag. Vad gör man? Vad gör jag?
Är bara förvirrad. Bitter. Sur. Rädd.
Osäker på hur jag ska gå vidare.
Med vad?
Kommentar:
2016-05-14 @ 05:02:06
#1: Anonym

❤️

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: