pcoslife.blogg.se

2016-06-01
22:25:05

Matmarknad


Jag kanske inte borde skapa lycka och välmående runt mat...men det gör jag ibland. I helgen var jag och sambon på matmarknad. Vi var tvungna att göra något kul...annars hade det bara vart sorg och gråt och tankar kring vår son som skulle fötts i fredags...

Vi besökte hans viloplats, gav honom en gåva och en liten ros. Han får alltid en miniros när vi besöker honom. Vi försöker glädjas åt det hopp han gav oss...inte den sorg hans död skapade.

På matmarknaden åt vi mat och köpte med oss kakor hem. Glutenfria och mjölkfria. En kaka var med kokos i, min favorit! En annan med pistash (eller hur det stavas?)...tyvärr var den inte alls god...sambon hitta sin favorit i en chokladkaka som var glutenfri men inte mjölkfri..

Jag är egentligen inte så förtjust i kakor. Men älskar muffins. Det var länge sedan jag bakade. Mest för att jag tänker att det blir torrt och tråkigt utan mjölkprodukter och gluten...men det kanske går att göra något gott ändå. Då tänker jag mer klassiska kakor och bakverk, inte rawfood.
Kommentar:
2016-06-09 @ 20:40:25
#1: Linda

Jag gjorde jättegoda choklad -och bananmuffins utan gluten, mjölk eller raffinerat socker. Utmanar mig själv att bara baka så, man lär sig så mycket :D

Svar: Åh va spännande! Kollade in din blogg...men det var lite för mycket "bebis" för mig just nu...
pcoslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: