pcoslife.blogg.se

2016-04-16
22:12:58

Veckans vikt

 
Vikt: 99,8
BMI: 40,7
 
Hm...så idag har jag vägt mig igen.
Jag har alltså fetma grad 3, enligt BMI.
Jag vet inte vad jag ska säga...jag är så ledsen. Så förstörd inombords.
Det är så tragiskt. Hur kan jag vilja så mycket? Hur kan jag anstränga mig så mycket?
Varför händer det inget? Hur ska jag orka, om jag inte får några mer tydliga resultat?
Jag känner jag blir starkare. Jag känner mig inte tjock. Men varför går inte vikten ner?
Vad är det för jvla problem med min kropp. Även kvinnor med PCOS går ner i vikt. Varför kan det inte bara hända mig också? Jag blir så frustrerad...
 
Min tanke om nästkommande vecka är i alla fall tabata-träning varje dag. Äta rent. Ta kosttillskotten som min näringsfysiolog bestämt. Meditera, inte stressa.
 
 
Kommentar:
2016-04-19 @ 15:52:43

Känner du till att det finns väldigt starka kopplingar mellan hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) och pcos? Sköldkörteln är väldigt nära kopplad till binjurarna och könshormonbalansen. Är det fel på ett ställe blir det följdfel på nästa. Svårt att få barn är en av de saker man tar väldigt mycket hänsyn till vid diagnostisering och medicinering av hypotyreos. Och många med hypotyreos/pcos har väldigt dålig balans mellan östrogen och progesteron. Och det finns hjälp att få.

Om jag inte minns fel så har vi pratat om det här med sköldkörteln förr och det lät som att du var inne på att du nog kan ha såna problem. Jag känner ju inte till hur du mår i alla detaljer (och har inte alls hunnit uppdatera mig om vad som hänt sen du stängde förra bloggen), men jag tycker du har väldigt många lampor som skriker att det är hormon-obalanser i din kropp. Man behöver inte acceptera att må dåligt, att ha svårt att gå ner i vikt, att ha svårt att få barn osv. Jag vet av egen erfarenhet att det är en jobbig värld att ge sig in i och att det oftast känns enklast att bara acceptera läget och hoppas att kroppen en dag ska funka som den borde. Och att man är less på alla välmenande råd som ramlar över en från alla håll och kanter. Man behöver va frisk för att orka va sjuk, som de brukar säga... Men - du lever bara en gång. Ge dig själv chansen att leva det liv du vill leva!
Hör gärna av dig om du vill prata om det. KRAM!

Svar: Jag har testat sköldkörteln, flera gånger. Tyvärr ligger mina nivåer strax över riktvärdet för att sätta in medicin enligt min läkare. Annars är det som du säger..varningssignaler finns. Har du tips om privat läkare tar jag gärna emot det!
pcoslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: