pcoslife.blogg.se

2016-04-12
20:17:43

Hög ångest

Idag är ångesten hög.
Jag började min karriär inom jojobantning för ca 8 år sedan. Jag kan väl inte påstå att det har varit en lyckad karriär....då det här med viktnedgång inte vart så lyckat, utan mer viktuppgång. Ett tag, för ca 3 år sedan gick jag på Itrim och gick på 6 månader ner 22 kilo. Nu...har de där jädrans kilona smugit sig tillbaka. Inte alla. Men nästan. Hela 20 kilo är åter som fastklistrade på min kropp. Jag väger nu 99 kilo.
 
 
Det här är jag för 4 år sedan. Ganska exakt. Inte på dagen men samma månad. Ångest. Då var jag som störst. Vägde 105 kilo.
Jag är nästan där igen. Snart samma vikt, men inte samma utseende.
Det gäller att vara på sin vakt. Aldrig vila. Jag vet varför jag är där jag är idag.
Jag blev gravid och släppte på kosten.
Jag förlorade mitt barn och jag släppte alla hämningar.
Två månader av frosseri och knappt någon träning. Det är inte konstigt att kroppen reagerar.
 
Så jäkla trist bara att PCOS:n och mina hormoner är så känsliga.
Så förbannat känsliga och svåra att få ordning på igen.
Nu börjar arbetet på allvar -igen.
Jag vill bli mamma. Ingen ska säga till mig att det är omöjligt.
 
Jag får ångest av att se mig själv i spegeln idag. Men jag ska börja jobba på det igen.
Idag körde jag mitt första TABATA-pass. Det ska bli en del av min nya morgonrutin.
Nu ska jag gå och meditera, så kanske min viktångest dämpar sig lite för dagen i alla fall...
 
Kommentar:
2016-04-14 @ 05:24:22
#1: Tackan

Stor styrkekram! Det är klart du ska bli mamma. Jag är såååå glad att du börjat blogga igen. Här är vikten på topp och ångesten över det hög. Motivationen låg och tiden bara går.
Börjar nytt jobb om en vecka, hade tänkt väga ca 10 kg mindre än vad jsg nu gör men ja det får gå ändå.

Svar: Vad är det för nytt jobb?
pcoslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: