pcoslife.blogg.se

2016-07-10
12:05:06

Vikt (9) och sommarbekymmer

 
Vikt: 95,5 (-0,7 kg)
BMI: 39,24 (-0,3)
 
Ursäkta mitt "försvinnande".
Jag har varit på lite semester i Polen med min sambo och min familj.
Sedan har jag inte heller mått på topp. Ena dagen har varit bra andra dagen mycket illa. Både fysiskt och mentalt. Nu så här i sommartider, tycker jag det är extra jobbigt att ha PCOS. Speciellt med mitt bekymmer med hårväxten. Denna förbannade hårväxt som är överallt på kroppen.
 
Det är så jvla pinsamt att vara tvungen att raka sig i ansiktet oftare än sin egen sambo eller bror.
Kan ni förstå skammen?
Att inse att min sambo/min brors skäggväxt växer LÅNGSAMMARE än min?
Och jag ska vara kvinna. Jag svär...ibland då är jag så jkla tacksam över mina stora bröst, utan dem...då hade jag nog börjat ifrågasätta min kvinnlighet. Det tär på en. Håret och att man inte har barn än.
 
Suck.
Så är det i alla fall. Jag har kommit över behovet att vara "renrakad" på ben och armar. Folk får säga och tycka vad de vill, jag skiter i det. Jag bär klänning för jag känner mig fin i det. Så det så!
Jag har dock ännu inte kommit till ro med min skäggväxt...ser ut som en jkla jultomte..fast med svart skägg...mysigt (INTE).
 
Ja, som ni själva kan läsa ligger det fortfarande stor frustration bakom mina ord, i mitt inre...men det blir nog bättre...med tiden...kanske...
 
Kommentar:
2016-07-13 @ 20:35:46
#1: alex

funkar det inte med laser i ansiktet för å ta bort hårväxt?

Svar: Tyvärr inte :(
pcoslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: